Hướng dẫn thực hiện
•
Khách
Thời điểm nên nhắn tin cho Chủ nhà
Thời điểm nên nhắn tin cho Chủ nhà
You’re more than welcome to contact a Host at any time. Sometimes, you’ll have to—other times, it’s simply a good idea.
When you must message a Host
Unless you’ve found an Instant Book listing, you’ll have to request that the Host accept your stay. At the Confirm and pay stage of your request, you’ll need to include a brief message about why you’re traveling and when you’ll check-in.
When it’s a good idea to reach out
- Before sending a trip request: You could send a pre-emptive hello or double-check that their place is available.
- If you have a question: You should be clear about what to expect. Just check the listing description to make sure the answer isn’t already there.
- If you’re already booked but you need more info: You can use your message thread with your Host or you can go to your Trips.
Haven’t heard back?
Most Hosts respond within a few hours, but time zones and lack of internet access might slow things down. In the meantime, try reaching out to other Hosts in the area. Just be careful not to send more than one trip request for the same dates to ensure you don’t end up double booked.
Bài viết này có giúp ích cho bạn không?
Bài viết liên quan
- Khách
Liên hệ với Chủ nhà/Người tổ chức
Nếu bạn muốn tìm hiểu thêm về một chỗ ở hoặc trải nghiệm trước khi đặt, bạn có thể gửi tin nhắn cho Chủ nhà/Người tổ chức trên Airbnb. - Khách
Liên hệ với Chủ nhà mà không cần đặt phòng
Trước khi đặt phòng, bạn có thể hỏi Chủ nhà các câu hỏi cụ thể về một nhà/phòng cho thuê, tình trạng còn phòng và những vấn đề khác. - Khách
Thời gian phản hồi của Chủ nhà
Chủ nhà có 24 giờ để chính thức chấp nhận hoặc từ chối yêu cầu đặt phòng. Bạn sẽ nhận được email cập nhật trạng thái.
Nhận sự trợ giúp về đặt phòng/đặt chỗ, tài khoản và các vấn đề khác.
Đăng nhập hoặc đăng ký