Chuyện gì xảy ra nếu yêu cầu đặt phòng bị từ chối hoặc hết hạn?
If your reservation request is declined by the host or expires (hosts have 24 hours to respond), no charge is made for the reservation and you’re free to book another place to stay. Find out more about checking the status of your reservation.
If your reservation request is declined and the listing for the stay shows that it's still available, the host’s calendar may not be up-to-date or they may want reservations of a different length or time.
Temporary authorizations
Your payment method may be temporarily authorized for a charge when you request a reservation, but this authorization is voided and released back to the payment method if your request is declined or expires. We complete a charge only when a reservation request is confirmed.
Tip: We recommend either finding a stay you can book instantly by using the Instant Book search filter, or messaging more than one host to ask about their availability before submitting a reservation request.
Bài viết liên quan
- Khách
Thanh toán và yêu cầu chuyến đi bị từ chối
Nếu yêu cầu chuyến đi của bạn không được Chủ nhà/Người tổ chức chấp nhận hoặc hết hạn mà không nhận được phản hồi, bạn sẽ không bị tính phí. - Chủ nhà
Lời mời, ưu đãi và yêu cầu đã hết hạn hoặc bị rút lại
Sau khi hết hạn, bạn vẫn có thể đề nghị khách gửi yêu cầu đặt phòng/đặt chỗ khác. Bạn cũng có thể gửi một ưu đãi đặc biệt. - Khách
Đẩy nhanh tiến trình hủy khoản ủy quyền hoặc hoàn tiền
Thời gian xử lý hủy ủy quyền và hoàn tiền phụ thuộc vào phương thức thanh toán của bạn, nên chúng ta không thể đẩy nhanh tiến trình.