Thay đổi thông tin đặt phòng/đặt chỗ trước chuyến đi
Whether it's changing the dates of your stay, the number of guests, or something else, you can change a confirmed reservation by submitting a change request to your Host.
Thay đổi ngày hoặc số lượng khách
Chủ nhà cần phải chấp nhận thông tin thay đổi được gửi. Nếu Chủ nhà chưa chấp nhận, hãy thử gửi tin nhắn nhắc họ xem xét yêu cầu thay đổi của bạn.
- Nhấp vào Chuyến đi rồi nhấp vào chuyến đi bạn muốn thay đổi
- Nhấp vào Thay đổi thông tin đặt phòng
- Thay đổi ngày ở hoặc số lượng khách rồi nhấp vào Lưu
- Xem lại các thay đổi, rồi nhấp vào Gửi yêu cầu
- Nhấn vào Chuyến đi rồi chọn chuyến đi mà bạn muốn thay đổi
- Nhấn vào Thay đổi thông tin đặt phòng
- Thay đổi ngày ở hoặc số lượng khách rồi nhấn vào Lưu
- Xem lại thông tin bạn đã thay đổi, rồi nhấn vào Gửi yêu cầu
- Nhấn vào Chuyến đi rồi chọn chuyến đi mà bạn muốn thay đổi
- Nhấn vào Thay đổi thông tin đặt phòng
- Thay đổi ngày ở hoặc số lượng khách rồi nhấn vào Lưu
- Xem lại thông tin bạn đã thay đổi, rồi nhấn vào Gửi yêu cầu
- Nhấn vào Chuyến đi rồi nhấn vào chuyến đi bạn muốn thay đổi
- Nhấn vào Thay đổi thông tin đặt phòng
- Thay đổi ngày ở hoặc số lượng khách rồi nhấn vào Lưu
- Xem lại thông tin bạn đã thay đổi, rồi nhấn vào Gửi yêu cầu
Sau khi bạn gửi yêu cầu, Chủ nhà sẽ nhận được thông báo để chấp thuận hoặc từ chối yêu cầu của bạn.
How it works
Depending on the Host’s policy, changing the number of guests may affect the total cost of your stay.
The original total and the new total will be shown before you submit your request for the alteration. Once the Host accepts, the change will be processed.
You’ll be charged or refunded, if necessary, and this will also be shown before you confirm the change.
If the Host declines your request, or doesn’t respond, your reservation will stay the same.
Other details
Here are a few other things to keep in mind when making a change request:
- You can’t make changes if your checkout date is in the past
- Once changes have been made, any later changes must go through the process outlined above as a new request
- If the Host altered their pricing for the new dates before you requested the change, your new reservation will reflect this pricing, unless you booked a special offer
- Changing the reservation dates may affect if you're still eligible for a weekly or monthly discounted rate
- Once a reservation has started, you can’t change the number of guests
- If you do need to add more guests to your reservation, use the Resolution Center to process any additional payments you and the Host have agreed on
- It's not possible to transfer a reservation to someone else—if you can't make a trip, you’ll need to cancel the booking and ask the other guest to rebook.
Hotel stays
For some hotel stays you may need to contact the hotel directly to modify your reservation.
Longer stays
If a reservation is for 28 nights or more, the longer stay cancellation policy applies.
For guests
If you’re a guest, you can check your confirmation email for more details.
If you change or cancel a longer stay:
- Your first payment might be nonrefundable, depending on the listing and when the reservation is made
- If you cancel after the trip has started, the following 30 nights of the reservation are nonrefundable
- Your Host can choose to offer an additional refund
Note: If your reservation isn't confirmed yet and you need to add another guest or change the dates of your reservation, learn how to cancel or withdraw a pending trip request.
Bài viết liên quan
Cách thay đổi thông tin đặt phòng
Bạn cần thay đổi thông tin đặt phòng/đặt chỗ? Trường hợp này hoàn toàn có thể xảy ra, và chúng tôi luôn sẵn sàng hỗ trợ. Dưới đây là cách rú…- Khách
Hủy kỳ ở theo tháng
Nếu đặt phòng từ 28 đêm trở lên, chính sách hủy đặt phòng dài hạn sẽ được áp dụng. - Khách
Kiểm tra trạng thái yêu cầu thay đổi chuyến đi của bạn
Bạn có thể truy cập vào mục Chuyến đi để cập nhật trạng thái yêu cầu thay đổi hoặc có thể liên hệ trực tiếp với Chủ nhà/Người tổ chức.