Các đề xuất sẽ hiển thị sau khi nhập thông tin vào thanh tìm kiếm. Sử dụng mũi tên lên và xuống để xem. Sử dụng phím Enter để chọn. Nếu lựa chọn của bạn là một cụm từ, cụm từ đó sẽ được gửi để tìm kiếm. Nếu đề xuất là một liên kết, trình duyệt sẽ điều hướng đến trang đó.
Các đề xuất sẽ hiển thị sau khi nhập thông tin vào thanh tìm kiếm. Sử dụng mũi tên lên và xuống để xem. Sử dụng phím Enter để chọn. Nếu lựa chọn của bạn là một cụm từ, cụm từ đó sẽ được gửi để tìm kiếm. Nếu đề xuất là một liên kết, trình duyệt sẽ điều hướng đến trang đó.
Nội dung này không có sẵn bằng ngôn ngữ bạn chọn, vì vậy, hiện chúng tôi đã dịch nội dung đó sang ngôn ngữ có sẵn gần nhất.

Setting your initial price

Choose a price for weekdays and weekends, and add discounts to attract guests.
Bài viết của Airbnb, đăng ngày 17 thg 6, 2025
Đã cập nhật vào 17 thg 6, 2025

Setting a competitive price can help your listing stand out and encourage guests to book. You’re always in charge of your price, and you can change it anytime.

Pricing for weekdays and weekends

You first choose a base price for weekdays. This is the default price for all nights on your calendar. You have the option to add a premium for weekends, which are Fridays and Saturdays.

The price tips shown use factors like location, amenities, your past bookings, and the latest prices in your area. If you’d like to set a different price than what’s suggested, try to balance your costs with what guests are willing to pay. Here are a few things to take into account.

  • Your hosting expenses: These may include the mortgage, utilities, maintenance, and taxes.
  • The value you provide: Consider what you showcase in your listing, like popular amenities, accessibility features, and proximity to local attractions.
  • The total price guests pay: Be mindful that any fees you plan to add, such as a pet fee, impact the total price.

Starting with a lower price can help you attract your first guests and reviews.

Adding discounts

Promotions and discounts can help improve your listing’s search ranking and attract guests.

  • New listing promotion: Offer 20% off your first 3 bookings to help you get your first guests and reviews.
  • Last-minute discount: Reduce your price for bookings made anywhere between 1 and 28 days before check-in to help fill gaps in your calendar.
  • Weekly and monthly discounts: Discounts for longer stays can help fill your calendar faster and reduce turnovers.

Your discounted price appears next to your original one, which is crossed out.

You’ll have access to more pricing tools after you publish your listing. Using Airbnb’s tools to regularly adjust your price can help you meet your earnings goals.

Information contained in this article may have changed since publication.

Airbnb
17 thg 6, 2025
Thông tin này có hữu ích không?