Tôi đã khiếu nại về một khoản phí từ Airbnb với ngân hàng của mình, tôi cần làm gì tiếp theo?
When someone disputes a charge with their bank, a dispute process called a chargeback is initiated.
What’s a chargeback?
A chargeback is a formal payment dispute initiated by a consumer with their bank.
Chargebacks are usually filed by someone when they’ve noticed what they believe to be an unauthorized, incorrect, or unexpected charge on their account.
If you’ve filed a chargeback, you’ll need to contact your bank for more details on how their particular process works.
What happens once a chargeback has been filed and the dispute process begins?
Once a chargeback has been filed, it can take up to 90 days for the bank to resolve it. You can check the status of this process, or cancel it, by working with your bank.
While the chargeback process is ongoing, your bank may temporarily deposit the disputed amount into your account—it’s important to note that this amount comes directly from your bank, not Airbnb. If it’s determined that the charge from Airbnb was valid, then these funds may be taken back by the bank.
Will I still be refunded by Airbnb if I disputed a charge?
When a chargeback is filed, Airbnb is no longer able to resolve the dispute with you directly, and any refund you receive will come from your bank and not from Airbnb.
Bài viết liên quan
- Khách
Tìm khoản thanh toán
Bạn có thể tìm thấy các khoản thanh toán sắp tới và đã hoàn tất trong mục Các khoản thanh toán của bạn. Mục này bao gồm những khoản thanh to… - Khách
Tại sao tôi bị tính phí đặt phòng hai lần?
Bạn có thể cần ủy quyền phương thức thanh toán trong quá trình đặt phòng và trước lần trả phí sau cùng. - Khách
Thời điểm khoanh giữ tiền đối với phương thức thanh toán
Bạn có thể bị khoanh giữ một khoản trên phương thức thanh toán của mình khi đặt phòng. Nếu đặt phòng của bạn được chấp nhận, khoản đó sẽ chí…