Hướng dẫn thực hiện
•
Chủ nhà/Người tổ chức
Bật hoặc tắt thông báo cho khóa thông minh có kết nối
Bật hoặc tắt thông báo cho khóa thông minh có kết nối
You can choose to receive text (SMS), email, and/or push notifications that give you important info about your smart lock and when your guests use it to access your place.
Bật hoặc tắt thông báo về khóa thông minh
Lưu ý: Việc bật hoặc tắt các thông báo này áp dụng cho tất cả các thông báo liên quan đến hoạt động của nhà/phòng cho thuê, không chỉ các thông báo liên quan đến khóa thông minh của bạn.
Để quản lý thông báo về những khách sẽ sử dụng khóa thông minh và thay đổi trạng thái khóa:
- Vào mục Thông báo
- Nhấp vào Tài khoản
- Vào mục Hoạt động trên tài khoản và chính sách
- Bên cạnh mục Hoạt động của nhà/phòng cho thuê, nhấp vào Chỉnh sửa
- Nhấp để bật hoặc tắt thông báo (dấu kiểm có nghĩa là đang bật)
- Nhấn vào Hồ sơ rồi chọn Thông báo
- Nhấn vào Tài khoản
- Trong phần Hoạt động của nhà/phòng cho thuê, nhấn vào Chỉnh sửa
- Nhấn để bật hoặc tắt thông báo (dấu kiểm có nghĩa là đang bật)
- Nhấn vào Hồ sơ rồi chọn Thông báo
- Nhấn vào Tài khoản
- Trong phần Hoạt động của nhà/phòng cho thuê, nhấn vào Chỉnh sửa
- Nhấn để bật hoặc tắt thông báo (dấu kiểm có nghĩa là đang bật)
- Vào mục Thông báo
- Nhấn vào Tài khoản
- Vào mục Hoạt động trên tài khoản và chính sách
- Bên cạnh phần Hoạt động của nhà/phòng cho thuê, nhấn vào Chỉnh sửa
- Nhấn để bật hoặc tắt thông báo (dấu kiểm có nghĩa là đang bật)
What smart lock notifications you’ll receive
If you choose to receive notifications, we’ll let you know:
- When your guests check in for the first time. You’ll receive a notification letting you know that your guest accessed your place for the first time using your smart lock. (You won’t be notified when it’s used after the first time.)
- If the status of your smart lock changes. We’ll quickly let you know if your smart lock goes offline, was disconnected, or has a low battery. Find out more about smart lock statuses.
- If your guest’s code changes. We’ll let you know if a new code is shared with your guest. This includes if a backup code is shared with your guest to ensure that they can access your place for the entire duration of their stay.
- When codes are shared with guests for confirmed bookings. If you have any confirmed bookings when you connect your smart lock to Airbnb, codes will be shared with your guests right away, and we’ll let you know that they were shared. Find out more about what happens to confirmed bookings when you connect your smart lock to Airbnb.
Connecting your smart lock to Airbnb is only available to certain Hosts with listings in the US or Canada. Find out more about which Hosts are eligible to connect a smart lock to Airbnb.
Bài viết này có giúp ích cho bạn không?
Bài viết liên quan
- Hướng dẫn thực hiện
- Hướng dẫn thực hiện
Nhận sự trợ giúp về đặt phòng/đặt chỗ, tài khoản và các vấn đề khác.
Đăng nhập hoặc đăng ký